Marketing Bloga | Chwytliwe tytuły i posty przyciągające czytelnika

29.5.18


Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego wchodzicie na blogi? Co tak naprawdę przykuwa Waszą uwagę? Tytuł? Zajawka? Czy może ciekawe zdjęcie? Po przeczytaniu tego wpisu dowiesz że...

No właśnie. Czego się dowiesz?

1. Niedokończone zdania. To jedna z zagrywek marketingowych jak również blogowych gdzie pojawiają się niedokończone zdania w tytule jak również w zajawce postu. Dzięki temu potencjalny czytelnik jest bardziej zaciekawiony i z większą chęcią przeczyta Twój wpis.

2. Chwytliwe tytuły (ang. catchy titles or headlines). Ja najczęściej łapię się na wpisy typu: "Mój pierwszy raz..." - przypuszczam, że i Twoja ciekawość wariuje do tego stopnia, że również klikasz taki post. Wpis oczywiście w 99% nie ma związku z faktycznym "pierwszym razem" i może dotyczyć wszystkiego innego np. mój pierwszy raz... kiedy noszę aparat na zębach :D

3. Tytuły - nagłówki gdzie odnosimy się do uczuć czytelników oraz zadajemy pytania: Jak, Gdzie, Kiedy? Każdy z nas szuka wskazówek w internecie. Czasami nie wiemy co pysznego można zrobić w weekend na obiad albo co kupić na aliexpress? Szukamy porad i opinii innych. Zdecydowanie posty tego typu są przydatne i praktyczne mimo, że w sieci jest ich pełno. Może to właśnie na nasz post trafi przyszły czytelnik.

4. Ankiety i statystyki. Nie prowadziłam ankiet i statystyk ale słyszałam, że ludzie lubią wykresy i liczby. Wszystko jest dla nas jaśniejsze i bardziej wiarygodne jeśli przedstawimy swoje racje w uporządkowany sposób na wykresie. Możemy np. stworzyć wpis dotyczący wakacji oraz przedstawić dane dotyczące ile osób z grupy 50 badanych pojedzie w tym roku, w lato nad morze a ile w góry?

5. Zachęcenie czytelników do aktywności oraz nagradzanie ich za to. Ta opcja ma zarówno plusy jak i minusy. Możemy zaangażować dużą grupę ludzi i to zdecydowanie jest plus ale niestety w większości będą to sami konkursowicze bez specjalnej aktywności poza konkursowej...


To tylko część opcji z działu: Chwytliwe tytuły oraz posty przyciągające czytelników. Najważniejsze aby tytuł nie odbiegał od treści wpisu. Pamiętajmy, że czytelnik tak jak my - ma uczucia i nie można go oszukać ani nim manipulować ponieważ osiągniemy efekt przeciwny do zamierzonego.



Jestem ciekawa, co przyciąga Twoją uwagę kiedy czytasz blogi lub strony rozrywkowe?

Zobacz także:

4 komentarze

  1. W blogach przeważnie wchodzę czytać tam , gdzie mnie interesuje kosmetyk. Bardzo się cieszę, jak załączone jest zdjęcie kosmetyku, bo wiem od razu czy o ten konkretny mi chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam głównie blogi kosmetyczne i wolę jak w tytule jest konkretna nazwa produktów. łatwiej mi wszystko znaleźć. Nie każdy ma obecnie czas, żeby czytać wpisy często o byle czym, bo tytuł intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama prawda! Dziękuję za ten wpis i zabieram się za kolejne :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny!
Motywuję mnie to do pracy nad blogiem i wiem, że nie jest to czas stracony.
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu
- komentarze tego typu nie będą publikowane.


Ostatnie posty

#blogotok #konkursmagneticlips ADIDAS agafia aliexpress.com Allverne Alma K ANIDA Anthyllis antyperspirant Apis Professional AVEBIO avon Baikal Herbals balsam danielle steel balsam do ciała Bandi bania agafii bańki chińskie Baolishi BARWA baza pod makijaż BENEK Bielenda BINGOSPA Bio-D BISPOL błyszczyk do ust eos BOTANIQUE BOULEVARD Bourjois brush egg Cameleo Carven cellulit COLGATE Cuccio czarne mydło Delia DERMACOL deser Dr. Konopka's Eco Lab ELKOS EVA EVELINE F&F FA FLORIS FLOSLEK fotografia moja pasja Fotorelacja glinka czerwona gotowanie Green Pharmacy gumki invisibboble haul Hollinger Hyco ingrid JADWIGA Joanna Joico KALLOS kapsułki do kąpieli kolacja koncert beaty i bajmu kosmetyki naturalne krem do pielęgnacji skórek krem do rąk Kringle Candle kuferek kosmetyków L'ambre Lakiery hybrydowe lampka usb Lancome LASS NATURALS Le Chatelard Le Petit Marseiliais Lirene lista życzeń Luksja Manhattan Manicure Japoński MARION marokańska pomadka masaż masło do ciała MaxFactor MAYBELLINE MC Meet Beauty migrena moda NACOMI NATURALIS NIVEA noc muzeów NYC obiad odświeżacz powietrza FORLUX odżywka do włosów Organic Shop Oxy Watt PAESE Palmer's PALMOLIVE PANTENE pasta do zębów peeling do ciała PERFECTA perfumy damskie pielęgnacja ciała pielęgnacja dłoni pielęgnacja stóp pielęgnacja twarzy pielęgnacja włosów plastry odchudzające SLIM PATCH płatki kolagenowe pod oczy Podsumowanie roku Projekt DENKO przetłuszczające włosy puder ryżowy PUKKA Puma recenzja receptury agafii REFECTOCIL Rexona Rozdania sałatki Semilac SORAYA sposoby na ból głowy stylizacje suchy szampon szampon batiste śniadanie ŚWIAT ŚWIEC the body shop Trusted Cosmetics Vianek w7 Walentynki WIBO wyzwanie trusted cosmetics Yankee Candle zegarki ziaja żel dermacol żel do twarzy żel Fa